søndag 25. desember 2011

O'jul med din glede!

Da var julaften overstått, hvertfall. Fikk vaska og rydda siste del av huset igårmorges, fikk hivd ribba i ovnen til rett tid, og fikk til og med tid til en aldri så liten høneblund mens ribba sto og kosa seg i ovnen.
Tørka støv, vaska gulv og la på juleduker der det trengtes, slengte litt pynt rundt omkring, og fikk servert maten NESTEN til kl 17:00 :P Den ble litt over da, men det var ikke mye. Maten smakte nydelig, selv om jeg ikke fikk hele svoren sprø, og kjøttet ble litt tørt. Bror var uheldig og mista et glass karri oppi bernaise-sausen vår, så det kom litt karri oppi sausen. OG DET VAR DRIIIIITGODT! Så neste gang jeg skal lage bernaise-saus, blir det faktisk med en dæsj karri oppi ^^


Dagen starta med at alarmen ringte kl 09. Bare å ha seg opp og komme i gang. Jeg fikk bare to timer med søvn, så jeg var rimelig sigen etter en time i "våken" tilstand. Men mens jeg satt med laptopen, ble jeg plutselig oppmerksom på at det SNØDDE UTE! Ååå, lykke! Humøret steg betraktelig, energien fikk en ny boost, og plutselig var huset fiks ferdig rydda og vaska, vettu :D Med GOD hjelp av Jovemin! Flinke, flinke kjærst'n min! Det snødde ikke i mer enn ti minutter, kanskje. Men det var akkurat den oppmuntringen jeg trengte.



Guttungen sov lenge, men han våknet med tindrende øyne og forhåpning i stemmen, klar til å ta fatt på selveste julaften :) Vi pakka gaven fra pappan og meg nedi strømpen hans kvelden før, pluss litt snacks og en mandarin, og han bad så fint om han fikk åpne gaven sin med èn gang, hehe...Jada, svarte jeg, og så gikk vi voksne på trappa for å røyke. Guttungen hadde ikke tid til å vente til vi kom inn en gang, før han røska opp døra og måtte klemme oss, så jeg har en feeling på at han ble VEEEEEEEEELDIG fornøyd med Star Wars-spillet og Harry Potter-filmen ^^ Enda bedre, vi fikk tak i begge deler på Gamestop, så vi betalte ikke mange kronene for dem heller! :D

Dermed var guttungen klistra foran tv'n sin resten av dagen frem til middagen ;D Smart :P


Venting er likevel noe herk. Tradisjonen tro, ville jeg gjerne ha på Sølvguttene i bakgrunnen mens vi spiste middag, men da holdt bror på å klikke i vinkel, så det ble Disney's Jul i bakgrunnen istedet. Men det var egentlig ikke så dumt det heller. Jeg husker at det å vente på at de voksne skulle bli ferdige med julematen da jeg var barn, var helt grusomt, men det hører liksom med til å bygge opp forventningene, syns jeg. Julaften blir mer magisk med litt uutholdelig venting. Så guttungen ble pent nødt til å sitte i ro ved matbordet til alle var forsynte, og DET ble dårlig mottatt. Haka dirra og underleppa sklei faretruende langt ut, men etter litt pep-talk både for min egen del og guttungens, så ble det da greitt likevel.


Mamma og stefaren min kom til kaffe, og de hadde med så masse gaver at vi ikke fikk plass til å ta dem ut av posene engang :P Vi inviterte B dagen før, til kaffe og gaveåpning, for jeg NEKTET å godta at han skulle sitte alene på julaften! Ungene hans feiret med sin mor, da kunne vel han feire med oss, mente jeg. Han hadde også med noen av gavene sine hit, som guttungen min så andektig delte ut i all hast så han fikk åpna sine egne så fort som mulig ;D


Ååååh, vi fikk så mye fint! Vi fikk flere flotte håndklær, noen med pyntebord, og de andre var i fire forskjellige størrelser. To pakker laken, to sett sengeklær, og ett av dem var i satengsilke med kinesiske tegn og DRAGER på! :D Ble jeg LITT fornøyd, eller?? ♥♥♥ DRAGER! ♥♥♥


Sønnen min hadde laget et KJEMPEFINT speil med mosaikkfliser rundt til mamman sin, og jeg ble så rørt at jeg gråt en skvett, jeg...Fantastiske guttungen min! En flott, rød duk med hjerter på fikk jeg også av ham ^^ Heldige mamman ;D
Vi fikk to sett med telysestaker, biffbestikk, kniv/saksslipemaskin, sofa-pynteputer, maleri og brødrister, og jeg fikk en kjempefin fleecekjole og kjempedeilige, varme angorasokker ^^ Minnepenn på 4 gig, pluss fjernstyring til pc'n fikk jeg også :D


Stesønnen min hadde laget gipspynt til oss, som han hadde malt i spreke farger, og de fikk straks hver sin hedersplass på juletreet *stolt stemor*


Guttungen ønsket seg penger, og jaggu fikk han da det også! LEGO City SWAT-bil fikk han også, og en haug med DVD'er! Jeg tror sannelig vi alle ble svært så fornøyde og glade for alt vi fikk, jeg gitt :D



Julegavene vi lagde selv og ga vekk, ble en braksuksess! Så så lang har julen vært snill mot meg, hehe..


Våkna kl 04 inatt da, og vi la oss ikke før 00:20 igårkveld. Så jeg har sovet litt lite, kjenner jeg, men jeg har en sånn god følelse i kroppen likevel :) Litt salig og fornøyd, her jeg sitter med laptopen og hører på stormen som raser utenfor. Nå skal jeg koke meg en deilig kopp jule-te (med kanel, nellik og kardemomme), og så skal jeg sniktitte på en av filmene til guttungen mens jeg nyter den ^^



Riktig god jul der ute! :D









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar