mandag 19. desember 2011

Nevn tre positive ting ved deg selv??

Ææhhh............Det var jaggu vanskelig, gitt....:/
Vanskelig å grave gjennom alt det negative. Jeg kan nevne negative
ting om meg selv I FLENG, men positive..?
Tja...hva skal man si da? Jeg HAR ingen positive ting ved meg selv SOM jeg liker? Eller vent;

  1. Jeg liker tattisene mine.
  2. Jeg beskytter dem som er svakere enn meg.
  3. Jeg er intelligent.


    That's it. Ikke mye mer jeg kan skryte av, gitt.

Men skal jeg ta i litt til, så kan jeg skryte av gode venner, fantastisk familie, en herlig sønn og en herlig stesønn, og en kjæreste som elsker meg, så sånn sett er jeg rik. Jeg har to nydelige og trofaste hunder som bevarer den lille resten jeg har igjen av forstand, og jeg har faktisk folk der ute som er villige til å sloss for meg, for at jeg skal få det bedre.

Nå var det vel kanskje ikke helt det det mentes med de tre positive tingene ved seg selv da. Men det er neste fysisk umulig for meg å trekke frem noe som helst positivt om meg selv, og det er synd. Jeg prøver å lære guttungen at han skal heve hodet, og tenke at han er BEDRE enn de som mobber, de som snakker stygt om andre, eller de som bare MÅ være ekle hele tiden. At han må si det til seg selv, HØYT. Om jeg prøver på det samme, så begynner jeg bare å grine, og ikke kommer det frem noe om at jeg er BEDRE enn andre, nei!

Slitsomt med mindreverdighetskompleks. Men det blir gjerne sånn når man har hørt i hele sitt liv at man er verdiløs, man kan ikke ting, og så så stygg man er. Å begynne etter 30 år, å skulle snu på dette, det er ikke gjort i en fei. Jeg må lære meg å bli glad i meg selv, eller hverfall LIKE meg selv. Men hvordan kan man det da, når man har gått rundt i 30 år og AVSKYDD seg selv? :S Ugh....Vanskelig, sier jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar