lørdag 24. desember 2011

GOD JUL!

Endelig ser stua litt "julete" ut 


Da var juletreet pynta, og de fleste gavene på plass under treet. Ribba står krydra og klar under sølvpapir i kjøleskapet, og Torres snuser forventningsfullt ut i lufta hver gang kjøleskapsdøra åpnes. Og på pakkene, forresten. Er litt spent på om de VIRKELIG får ligge i fred til vi skal åpne dem, med tanke på hvor nysgjerrig han er på dem. Jan Ove har jobbet som en helt ikveld med å rydde unna småtteri, grave frem juletreet under alt rotet på kottet, og servere hundreogørtogførti venner og familiemedlemmer som plutselig ramlet 
Halvparten av gavene er på plass
innom idag! Jeg inviterte to av dem, resten kom på eget initiativ, og JAGGU ble det fullt i den lille kåken vår!

To venninner av meg, T og S, så kom enda ei venninne, L, og mens jeg står i døra og tar imot, så kommer jaggu pappa og samboeren :P Har AKKURAT vunnet å sette oss, så ringer det jaggu på døra igjen, og der sto jaggu M med forloveden og to av barna! Og da DE hadde satt seg, ringte B på, som hadde med sin lille røver Lucky (les; husky-valp på 3 mnd) som tisser overalt...*hrmf!* Plutselig var vi 14 stk i det lille huset vårt, og da ble det for mye for meg. Jeg var nesten bare lettet da valpen pissa i gangen, så jeg fikk gå unna en stund for å vaske det opp. Jesus, for et styr! VELDIG, VELDIG trivelig, og VELDIG, VELDIG slitsomt. Men gaver har blitt bytta, unger har fått klemmer, god jul-hilsener har blitt utveksla og alle ble fornøyde. Tror jeg.

Jeg satt med hjertet i halsen igårkveld, da jeg plutselig kom på at folk kanskje ikke kom til å like det de fikk av oss i julegave, men Jove snakka meg rundt til å bestemme meg for å gi faen; hvis folk ikke liker gavene, er det DERES problem, ikke vårt. Ok, så får jeg vel mene det, jeg og. Hovedsaken er vel at vi har tenkt på dem? Og det er jo noe HJEMMELAGET? DET burde jo bety noe. Fylte julestrømpa til sønnen min med pakke fra pappan og meg, pluss litt å bite i, så håper da HAN blir fornøyd, hvertfall. Jaja...

Ozzy og Torres inspiserer Lucky ^^
Nå er klokka langt på natt, så jeg skal straks legge meg. Jeg har sovet en liten høneblund idag, men har vært helt utmatta siden vi var på Levanger igår. DET VAR SÅ MYE FOLK! Jeg holdt på å få hetta flere ganger, men vi tok mange pauser, gikk ut og røyka, og B var med meg når jeg snikhandla siste gaven til broren min.

Gleder meg til å se reaksjonen på guttungen når han står opp imorgen. Husker da jeg var lita, det var noe magisk med det å hjelpe til med å pynte tre og hus på lille julaften, legge seg så forventningsfull, ALDRI få sove, også plutselig hadde man sovet litt likevel, det hadde blitt julemorgen, og under treet i stua bugnet det av pakker....! Åååh, stas ^^ Akkurat sånn håper jeg det er for sønnen min også.

Men nuh, natta! Skal jo snart opp igjen. Må ha med meg Disney's Jul hver julemorgen, det er liksom litt tradisjon. Blir vel litt kosings med gullisene først, og så litt Sudoku på sengen, så er det plutselig julemorgen.
God jul :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar